Układ hamulcowy : wybierz samochód, do którego potrzebujesz tej części auto Hamulce koszt
Wyszukiwanie części zamiennych
1
2
3

Hamulce dostępne dla 176 marek samochodów

Hamulce AUDI koszt AUDI
Hamulce MERCEDES-BENZ koszt MERCEDES-BENZ
Hamulce TOYOTA cena TOYOTA
Hamulce RENAULT cena RENAULT
Hamulce PEUGEOT cena PEUGEOT
Hamulce SKODA cena SKODA
Układ hamulcowy HONDA oryginalne HONDA
Układ hamulcowy HYUNDAI oryginalne HYUNDAI
Układ hamulcowy CITROËN oryginalne CITROËN
MAZDA MAZDA
VOLVO VOLVO
SEAT SEAT
MITSUBISHI MITSUBISHI
SUZUKI SUZUKI
CHEVROLET CHEVROLET
JEEP JEEP
ALFA ROMEO ALFA ROMEO
SUBARU SUBARU
DACIA DACIA
LEXUS LEXUS
LAND ROVER LAND ROVER
JAGUAR JAGUAR
CHRYSLER CHRYSLER
DODGE DODGE
PORSCHE PORSCHE
MINI MINI
SAAB SAAB
CUPRA CUPRA
DAIHATSU DAIHATSU
SSANGYONG SSANGYONG
FORD USA FORD USA
LANCIA LANCIA
DAEWOO DAEWOO
SMART SMART
INFINITI INFINITI
IVECO IVECO
ISUZU ISUZU
ROVER ROVER
MASERATI MASERATI
TESLA TESLA
LADA LADA
CADILLAC CADILLAC
DS DS
MG MG
MICROCAR MICROCAR
AIXAM AIXAM
ABARTH ABARTH
BENTLEY BENTLEY
TATA (TELCO) TATA (TELCO)
VAUXHALL VAUXHALL
HUMMER HUMMER
TRIUMPH TRIUMPH
TRABANT TRABANT
ACURA ACURA
FSO FSO
ASTON MARTIN ASTON MARTIN
FERRARI FERRARI
ASIA MOTORS ASIA MOTORS
RAM RAM
PONTIAC PONTIAC
MAN MAN
LAMBORGHINI LAMBORGHINI
PIAGGIO PIAGGIO
ZASTAVA ZASTAVA
BUGATTI BUGATTI
UAZ UAZ
GMC GMC
RENAULT TRUCKS RENAULT TRUCKS
LINCOLN LINCOLN
WARTBURG WARTBURG
CHERY CHERY
AUSTIN AUSTIN
GREAT WALL GREAT WALL
DR DR
LDV LDV
TALBOT TALBOT
ROLLS-ROYCE ROLLS-ROYCE
LIGIER LIGIER
ALPINA ALPINA
GENESIS GENESIS
LOTUS LOTUS
BUICK BUICK
GAZ GAZ
SCION SCION
ARO ARO
AUTO UNION AUTO UNION
BEDFORD BEDFORD
DAF DAF
DAIMLER DAIMLER
MARUTI MARUTI
MCLAREN MCLAREN
CASALINI CASALINI
PAGANI PAGANI
MORRIS MORRIS
NSU NSU
BARKAS BARKAS
SANTANA SANTANA
PROTON PROTON
AUTOBIANCHI AUTOBIANCHI
MORGAN MORGAN
ALPINE ALPINE
MOSKVICH MOSKVICH
PLYMOUTH PLYMOUTH
OLDSMOBILE OLDSMOBILE
MAHINDRA MAHINDRA
UMM UMM
MAYBACH MAYBACH
JIANGLING LANDWIND JIANGLING LANDWIND
THINK THINK
HAVAL HAVAL
KOENIGSEGG KOENIGSEGG
DFSK DFSK
LYNK & CO LYNK & CO
RAVON RAVON
GOUPIL GOUPIL
POLARIS POLARIS
BRABUS BRABUS
BERTONE BERTONE
INNOCENTI INNOCENTI
BORGWARD BORGWARD
EBRO EBRO
MERCURY MERCURY
STEYR STEYR
AC AC
ZUENDAPP ZUENDAPP
HOLDEN HOLDEN
FORD OTOSAN FORD OTOSAN
GLAS GLAS
MEGA MEGA
TVR TVR
WESTFIELD WESTFIELD
CARBODIES CARBODIES
CATERHAM CATERHAM
DE TOMASO DE TOMASO
SATURN SATURN
INDIGO INDIGO
MINELLI MINELLI
PANTHER PANTHER
AUSTIN-HEALEY AUSTIN-HEALEY
SHELBY SHELBY
WIESMANN WIESMANN
PUCH PUCH
ASKAM (FARGO/DESOTO) ASKAM (FARGO/DESOTO)
SPYKER SPYKER
KTM KTM
AUVERLAND AUVERLAND
FORD ASIA / OCEANIA FORD ASIA / OCEANIA
JINBEI JINBEI
PININFARINA PININFARINA
LTI LTI
BYD BYD
BUICK (SGM) BUICK (SGM)
SHUANGHUAN AUTO SHUANGHUAN AUTO
MAXUS MAXUS
ARTEGA ARTEGA
GEELY (GLEAGLE) GEELY (GLEAGLE)
FISKER FISKER
BESTURN (FAW) BESTURN (FAW)
MIA ELECTRIC MIA ELECTRIC
STREETSCOOTER STREETSCOOTER
RUF RUF
LLOYD LLOYD
VICTORY VICTORY
GERMAN E-CARS GERMAN E-CARS
ALVIS ALVIS
POLESTAR POLESTAR
LEVC LEVC
LUCID LUCID
KG MOBILITY KG MOBILITY
Więcej
Elementy układu hamulcowego do Twojego auta: ważne przy wyborze

Układ hamulcowy: zasada działania, awarie, naprawa i wymiana

Układ hamulcowy jest przeznaczony do zatrzymywania lub spowalniania poruszającego się samochodu. Służy on również do utrzymywania pojazdu w miejscu, nawet na wzniesieniu.

Główne rodzaje

Ze względu na przeznaczenie:

  • Podstawowy (roboczy). Służy do zmniejszenia prędkości pojazdu lub jego całkowitego zatrzymania. W hydraulicznych układach hamulcowych, które są montowane we wszystkich samochodach osobowych, płyn hamulcowy przenosi siłę z pedału na klocki lub szczęki hamulcowe; w pneumatycznych, które są powszechne w ciężarówkach, funkcja ta jest realizowana za pomocą sprężonego powietrza.
  • Dodatkowy (zapasowy). Zazwyczaj jest częścią podstawowego układu hamulcowego, ale może być również oddzielnym układem. Stosuje się go w przypadku, gdy hamulec roboczy nie działa.
  • Postojowy (awaryjny). Służy do utrzymywania samochodu w bezruchu przez długi czas. Zapobiega samoistnym ruchom pojazdu przy parkowaniu na zboczu i jego cofaniu się przy ruszaniu pod górę. Zazwyczaj wyposażony jest w mechaniczny siłownik, w którym klocki hamulcowe są operowane za pomocą metalowej linki. Istnieją jednak również układy uruchamiane elektromechanicznie, w których silnik elektryczny zamontowany bezpośrednio na zacisku hamulca zapewnia docisk klocków hamulcowych do tarczy.

Ze względu na mechanizm hamulcowy:

  • Z tarczami. Ten system jest najbardziej skuteczny. Zapewnia krótką drogę hamowania i jest odporny na przegrzewanie się. Jest jednak podatny na zabrudzenia.
  • Z bębnami. Jest mniej wydajny niż system tarczowy, ale dobrze chroniony przed zabrudzeniami, więc można go umieścić na tylnej osi w niektórych SUV-ach. Szczęki hamulcowe zużywają się wolniej.

Główne elementy i specyfika działania układu hamulcowego

Kluczowymi elementami hydraulicznego układu hamulcowego są: skrzynia z pedałami, serwo hamulcowe, cylinder główny hamulca (pompa) i cylinderek koła lub zaciski hamulcowe, tarcze lub bębny, a także klocki hamulcowe lub szczęki, przewody i rury. Po naciśnięciu pedału tłok pompy (głównego cylindra) porusza się, a płyn hamulcowy jest sprężany w celu napędzania tłoków zacisków hamulcowych lub cylinderków koła. Tłoki stykając się z klockami hamulcowymi lub szczękami, dociskają je do tarczy lub bębna.

W hamulcach postojowych do przenoszenia siły na klocki (szczęki) stosuje się zwykle system dźwigni i linek.

Najczęstsze awarie

  • Utrata szczelności w układzie spowodowana twardnieniem uszczelek cylindrów (zacisków) lub tłoków, pęknięte mocowania i przewody na skutek kolizji.
  • Sworznie prowadzące zacisku hamulca blokują się, gdy części te nie zostaną nasmarowane w odpowiednim czasie lub z powodu rozdartych osłon, czy też niewłaściwego smaru.
  • Tarcze hamulcowe mogą się wypaczyć na skutek przegrzania.
  • Przedwczesne lub nierówne zużycie klocków hamulcowych (szczęk) spowodowane przez agresywny styl jazdy, niskiej jakości części zamienne lub błędy podczas montażu.

Sprawdzone sposoby przedłużenia żywotności układu

Aby zapewnić długą i wydajną żywotność układu hamulcowego w swoim aucie, należy smarować sworznie prowadzące zacisku i wymieniać płyn roboczy w odpowiednim czasie, oraz unikać agresywnego stylu jazdy. Po montażu nowych tarcz i klocków należy je odpowiednio dotrzeć.

Co musisz wiedzieć o naprawie układów hamulcowych?

Naprawa układu hamulcowego obejmuje zazwyczaj montaż nowych części zamiast uszkodzonych. Należy na przykład wymienić nieszczelne przewody, rury, mocowania i łączniki, tłoki, stwardniałe uszczelnienia, zużyte klocki, uszkodzone lub zużyte tarcze. Możliwa jest regeneracja głównego cylindra (pompy) za pomocą zestawu naprawczego, który zawiera pierścienie uszczelniające o-ring, uszczelki i podkładki, tłoki i sprężyny. Dostępne są również zestawy naprawcze zacisku hamulcowego.

Motordoctor.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe

W naszym sklepie internetowym możesz bez problemu wybrać i kupić elementy układu hamulcowego dla swojego pojazdu. Zapewniamy gwarancję na wszystkie komponenty, a wiele z nich jest dostępnych w promocyjnej cenie.

Korzystne Ceny

Motordoctor.pl zapewnia Układ hamulcowy wysokiej jakości w najbardziej atrakcyjnych cenach.

Koszty przesyłki

Oszczędzić na kosztach przesyłki. Przesyłka gratis, w przypadku, gdy wartość zamówienia jest powyżej 350 PLN

Szybka dostawa!

Dostaniesz zamówione części zapasowe w ciągu kilku dni roboczych.

SPOSÓB DOSTAWY

Już za kilka dni Państwo dostaną zamówione części samochodowe

Motordoctor.pl - Hotline und Support.Motordoctor.pl - Hotline und Support.
Lista życzeń 0 Zarejestruj się
0
Pozycje
#
67-1448
0
Twój koszyk jest pusty