Hamulce, : wybierz samochód, do którego potrzebujesz tej części Hamulce do twojego samochodu
Wyszukiwanie części zamiennych
1
2
3

Układ hamulcowy dostępne dla 166 marek samochodów

Hamulce do OPEL sklep online OPEL
Hamulce do AUDI sklep online AUDI
Hamulce do RENAULT sklep online RENAULT
Układ hamulcowy do MERCEDES-BENZ zamówienie w niskiej cenie MERCEDES-BENZ
Układ hamulcowy do PEUGEOT zamówienie w niskiej cenie PEUGEOT
Układ hamulcowy FIAT katalog FIAT
Układ hamulcowy MAZDA katalog MAZDA
Układ hamulcowy CITROËN katalog CITROËN
Układ hamulcowy HYUNDAI katalog HYUNDAI
VOLVO VOLVO
NISSAN NISSAN
MITSUBISHI MITSUBISHI
SUZUKI SUZUKI
CHEVROLET CHEVROLET
ALFA ROMEO ALFA ROMEO
SUBARU SUBARU
JEEP JEEP
DACIA DACIA
SAAB SAAB
CHRYSLER CHRYSLER
DAEWOO DAEWOO
LEXUS LEXUS
DODGE DODGE
LAND ROVER LAND ROVER
JAGUAR JAGUAR
DAIHATSU DAIHATSU
LANCIA LANCIA
PORSCHE PORSCHE
MINI MINI
ROVER ROVER
SSANGYONG SSANGYONG
SMART SMART
FORD USA FORD USA
INFINITI INFINITI
IVECO IVECO
CADILLAC CADILLAC
LADA LADA
ISUZU ISUZU
AIXAM AIXAM
MASERATI MASERATI
MG MG
TATA (TELCO) TATA (TELCO)
UAZ UAZ
TESLA TESLA
FERRARI FERRARI
PONTIAC PONTIAC
ABARTH ABARTH
TRABANT TRABANT
LAMBORGHINI LAMBORGHINI
HUMMER HUMMER
ACURA ACURA
RENAULT TRUCKS RENAULT TRUCKS
WARTBURG WARTBURG
LINCOLN LINCOLN
VAUXHALL VAUXHALL
FSO FSO
PIAGGIO PIAGGIO
DS DS
BUGATTI BUGATTI
BENTLEY BENTLEY
ZASTAVA ZASTAVA
DR DR
ASIA MOTORS ASIA MOTORS
TRIUMPH TRIUMPH
ASTON MARTIN ASTON MARTIN
ROLLS-ROYCE ROLLS-ROYCE
CHERY CHERY
LDV LDV
ARO ARO
ALPINA ALPINA
BUICK BUICK
GREAT WALL GREAT WALL
MAN MAN
DAF DAF
MAHINDRA MAHINDRA
SCION SCION
AUTO UNION AUTO UNION
OLDSMOBILE OLDSMOBILE
TALBOT TALBOT
AUSTIN AUSTIN
BEDFORD BEDFORD
GMC GMC
SANTANA SANTANA
PROTON PROTON
LOTUS LOTUS
MCLAREN MCLAREN
MICROCAR MICROCAR
NSU NSU
GAZ GAZ
AC AC
LIGIER LIGIER
BRABUS BRABUS
BERTONE BERTONE
DAIMLER DAIMLER
MERCURY MERCURY
ALPINE ALPINE
MOSKVICH MOSKVICH
PLYMOUTH PLYMOUTH
MARUTI MARUTI
CATERHAM CATERHAM
AUSTIN-HEALEY AUSTIN-HEALEY
PUCH PUCH
MAYBACH MAYBACH
KTM KTM
LTI LTI
GEELY (GLEAGLE) GEELY (GLEAGLE)
FISKER FISKER
PAGANI PAGANI
GOUPIL GOUPIL
CUPRA CUPRA
GENESIS GENESIS
INNOCENTI INNOCENTI
MORRIS MORRIS
BARKAS BARKAS
BORGWARD BORGWARD
EBRO EBRO
STEYR STEYR
ZUENDAPP ZUENDAPP
AUTOBIANCHI AUTOBIANCHI
HOLDEN HOLDEN
MORGAN MORGAN
FORD OTOSAN FORD OTOSAN
GLAS GLAS
MEGA MEGA
TVR TVR
WESTFIELD WESTFIELD
CARBODIES CARBODIES
DE TOMASO DE TOMASO
SATURN SATURN
INDIGO INDIGO
MINELLI MINELLI
PANTHER PANTHER
SHELBY SHELBY
UMM UMM
WIESMANN WIESMANN
ASKAM (FARGO/DESOTO) ASKAM (FARGO/DESOTO)
JIANGLING LANDWIND JIANGLING LANDWIND
AUVERLAND AUVERLAND
FORD ASIA / OCEANIA FORD ASIA / OCEANIA
JINBEI JINBEI
FAW FAW
CASALINI CASALINI
PININFARINA PININFARINA
BUICK (SGM) BUICK (SGM)
SHUANGHUAN AUTO SHUANGHUAN AUTO
ARTEGA ARTEGA
THINK THINK
RAM RAM
BESTURN (FAW) BESTURN (FAW)
MIA ELECTRIC MIA ELECTRIC
HAVAL HAVAL
STREETSCOOTER STREETSCOOTER
LLOYD LLOYD
VICTORY VICTORY
DFSK DFSK
GERMAN E-CARS GERMAN E-CARS
ALVIS ALVIS
LEVC LEVC
Więcej
Układ hamulcowy do Twojego auta: ważne przy wyborze

Układ hamulcowy: zasada działania, awarie, naprawa i wymiana

Układ hamulcowy jest przeznaczony do zatrzymywania lub spowalniania poruszającego się samochodu. Służy on również do utrzymywania pojazdu w miejscu, nawet na wzniesieniu.

Główne rodzaje

Ze względu na przeznaczenie:

  • Podstawowy (roboczy). Służy do zmniejszenia prędkości pojazdu lub jego całkowitego zatrzymania. W hydraulicznych układach hamulcowych, które są montowane we wszystkich samochodach osobowych, płyn hamulcowy przenosi siłę z pedału na klocki lub szczęki hamulcowe; w pneumatycznych, które są powszechne w ciężarówkach, funkcja ta jest realizowana za pomocą sprężonego powietrza.
  • Dodatkowy (zapasowy). Zazwyczaj jest częścią podstawowego układu hamulcowego, ale może być również oddzielnym układem. Stosuje się go w przypadku, gdy hamulec roboczy nie działa.
  • Postojowy (awaryjny). Służy do utrzymywania samochodu w bezruchu przez długi czas. Zapobiega samoistnym ruchom pojazdu przy parkowaniu na zboczu i jego cofaniu się przy ruszaniu pod górę. Zazwyczaj wyposażony jest w mechaniczny siłownik, w którym klocki hamulcowe są operowane za pomocą metalowej linki. Istnieją jednak również układy uruchamiane elektromechanicznie, w których silnik elektryczny zamontowany bezpośrednio na zacisku hamulca zapewnia docisk klocków hamulcowych do tarczy.

Ze względu na mechanizm hamulcowy:

  • Z tarczami. Ten system jest najbardziej skuteczny. Zapewnia krótką drogę hamowania i jest odporny na przegrzewanie się. Jest jednak podatny na zabrudzenia.
  • Z bębnami. Jest mniej wydajny niż system tarczowy, ale dobrze chroniony przed zabrudzeniami, więc można go umieścić na tylnej osi w niektórych SUV-ach. Szczęki hamulcowe zużywają się wolniej.

Główne elementy i specyfika działania układu hamulcowego

Kluczowymi elementami hydraulicznego układu hamulcowego są: skrzynia z pedałami, serwo hamulcowe, cylinder główny hamulca (pompa) i cylinderek koła lub zaciski hamulcowe, tarcze lub bębny, a także klocki hamulcowe lub szczęki, przewody i rury. Po naciśnięciu pedału tłok pompy (głównego cylindra) porusza się, a płyn hamulcowy jest sprężany w celu napędzania tłoków zacisków hamulcowych lub cylinderków koła. Tłoki stykając się z klockami hamulcowymi lub szczękami, dociskają je do tarczy lub bębna.

W hamulcach postojowych do przenoszenia siły na klocki (szczęki) stosuje się zwykle system dźwigni i linek.

Najczęstsze awarie

  • Utrata szczelności w układzie spowodowana twardnieniem uszczelek cylindrów (zacisków) lub tłoków, pęknięte mocowania i przewody na skutek kolizji.
  • Sworznie prowadzące zacisku hamulca blokują się, gdy części te nie zostaną nasmarowane w odpowiednim czasie lub z powodu rozdartych osłon, czy też niewłaściwego smaru.
  • Tarcze hamulcowe mogą się wypaczyć na skutek przegrzania.
  • Przedwczesne lub nierówne zużycie klocków hamulcowych (szczęk) spowodowane przez agresywny styl jazdy, niskiej jakości części zamienne lub błędy podczas montażu.

Sprawdzone sposoby przedłużenia żywotności układu

Aby zapewnić długą i wydajną żywotność układu hamulcowego w swoim aucie, należy smarować sworznie prowadzące zacisku i wymieniać płyn roboczy w odpowiednim czasie, oraz unikać agresywnego stylu jazdy. Po montażu nowych tarcz i klocków należy je odpowiednio dotrzeć.

Co musisz wiedzieć o naprawie układów hamulcowych?

Naprawa układu hamulcowego obejmuje zazwyczaj montaż nowych części zamiast uszkodzonych. Należy na przykład wymienić nieszczelne przewody, rury, mocowania i łączniki, tłoki, stwardniałe uszczelnienia, zużyte klocki, uszkodzone lub zużyte tarcze. Możliwa jest regeneracja głównego cylindra (pompy) za pomocą zestawu naprawczego, który zawiera pierścienie uszczelniające o-ring, uszczelki i podkładki, tłoki i sprężyny. Dostępne są również zestawy naprawcze zacisku hamulcowego.

Motordoctor.pl: tylko wysokiej jakości części samochodowe

W naszym sklepie internetowym możesz bez problemu wybrać i kupić elementy układu hamulcowego dla swojego pojazdu. Zapewniamy gwarancję na wszystkie komponenty, a wiele z nich jest dostępnych w promocyjnej cenie.

Top ceny

Motordoctor.pl zapewnia Hamulce wysokiej jakości w najbardziej atrakcyjnych cenach.

Koszty przesyłki

Oszczędzić na kosztach przesyłki. Przesyłka gratis, w przypadku, gdy wartość zamówienia jest powyżej 390 PLN

Szybka dostawa!

Dostaniesz zamówione części zapasowe w ciągu kilku dni roboczych.

SPOSÓB DOSTAWY

Już za kilka dni Państwo dostaną zamówione części samochodowe

Motordoctor.pl - Hotline und Support.Motordoctor.pl - Hotline und Support.
Lista życzeń 0 Zarejestruj się
0
Pozycje
#
0 PLN
Twój koszyk jest pusty